Unreal Game Engine + Autodesk FBX Workflow


– Eksempel på importeret 3d model (lys/skygger, animerede objekter,lyd, interaktion)

Autodesk og Unreal
For lidt over et år siden indgik Autodesk Inc. et samarbejde med Epic Games Inc. der står bag en lang række af de største computerspil. Epic’s styrke ligger i deres gratis Unreal Engine 3 [trailer], som man kan downloade gratis i form af et UDK – Unreal Development Kit. Alliancens fokus har fra start ligget i Autodesks FBX fil format. Et format der letter ens workflow hvis man vil eksportere 3D data fra 3ds Max og Maya, men også fra f.eks. Revit.

Få et indblik
Nu har Autodesk uploaded over 7 timers indledende videoforedrag der skal vise hvor ‘nemt’ det er at skabe interaktive [med Kismet] og levende real-time 3d miljøer, som man kan afspille/ afprøve som ‘first person shooter’, navigere frit i ‘God mode’ eller optage hele filmsekvenser [med Matinee]. Det endelige resultat kan pakkes ned i en simpelt .exe fil og afspilles på en computer uden anden for for installation. Og det gælder for både PC,  iPhone eller iPad.
– Se endnu et eksempel: Falling Water lavet i UDK


Se flere videoer nedenfor:






Om Rasmus Brønnum

Architect
Dette indlæg blev udgivet i 2D/ 3D/ 4D, Applikationer, Arkitektfaglighed, Film, Game Engines, Grafik & Design, Hardware, Software og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s